Start je gratis maand.We gaan zorgen dat je verliefd wordt op De Nederlandse Provider.Meer informatieHome » Kennisbank » ISDN omzetten: 6 dingen die je fout kunt doenISDN omzetten: 6 dingen die je fout kunt doenISDN stopt in 2019. Daarom is het slim om nu al na te denken over een alternatief. De Nederlandse Provider heeft al jaren ervaring met de migratie van ISDN naar VoIP. Met de juiste technische ondersteuning kun je snel en gemakkelijk overstappen. Echter zijn er ook een aantal fouten die we regelmatig voorbij zien komen. We delen graag onze ervaring zodat je de zes valkuilen bij het ISDN omzetten naar VoIP kunt voorkomen. ISDN was zo’n 20 jaar geleden een gloednieuwe technologie. Het zorgde ervoor dat bedrijven tegelijkertijd konden bellen en internetten. Dat is nu de gewoonste zaak van de wereld en ISDN is inmiddels steeds minder in gebruik. Met Voice over IP (VoIP), ofwel bellen via internet, is er een beter en goedkoper alternatief beschikbaar. Doordat steeds meer mensen ISDN omzetten naar VoIP bellen, wordt het voor KPN te duur om ISDN te onderhouden. Daarom hebben ze besloten dat ISDN stopt in 2019. Wil je soepel overstappen van ISDN naar VoIP Zakelijk? Let dan goed op onderstaande 6 valkuilen. InhoudsopgaveISDN omzetten, maar abonnement niet te vroeg opzeggenGeen goed nummerplanGeen netwerkcontrole uitgevoerdHet tijdstip van nummerporteringOverige ISDN lijnen vergetenOngeschikte toestellen 1.  ISDN omzetten maar abonnement niet te vroeg opzeggenBereikbaarheid is voor je organisatie van groot belang. Je moet er niet aan denken dat je tijdelijk niet of slecht bereikbaar bent. Ook geen fijn scenario; als al je telefoonnummers veranderen en jouw bedrijf ineens niet meer te bereiken is. Om te zorgen dat je geen minuut onbereikbaar bent en je telefoonnummers kunt behouden, is het belangrijk dat je op het juiste moment je oude contracten opzegt. Wij hebben jaren ervaring op dit gebied en zorgen er in overleg met jou voor dat het opzeggen op het juiste moment gebeurt en de overstap geruisloos verloopt. Tip: zorg ervoor dat je het contract niet voor of tijdens de migratie opzegt. 2.  Geen goed nummerplanJe klanten willen steeds sneller worden geholpen en zo min mogelijk worden doorgeschakeld. Bedrijven streven er naar om ieder telefoontje zo efficiënt mogelijk af te handelen, door te zorgen dat alle collega’s en afdelingen goed bereikbaar zijn. Toch zien we regelmatig bedrijven die hun nummerplan niet op orde hebben. In de praktijk ontstaat er dan een situatie dat de oplevering van de nieuwe VoIP-telefooncentrale niet de gewenste bereikbaarheid oplevert. En in sommige gevallen de collega’s of afdelingen helemaal niet meer bereikbaar zijn. Bij De Nederlandse Provider hoef je je daar geen zorgen over te maken. Wij regelen het voor je. Twijfel je of jouw nummerplan goed is opgesteld? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag. Let op: Het is belangrijk dat je je bestaande of nieuwe nummerplan goed in kaart hebt gebracht voordat je de overstap naar VoIP maakt. 3.  Geen netwerkcontrole uitgevoerdAls je niet goed naar de netwerkaansluitingen (ISRA-punt) of interne LAN-omgeving binnen je bedrijf laat kijken, kun je later flink in de problemen komen. Vaak komen bedrijven er achter dat de interne netwerkinfrastructuur niet voldoende op orde is. Of dat er niet voldoende capaciteit beschikbaar is op het ISRA-punt. In die gevallen zien we dat de oplevering van de nieuwe VoIP-omgeving een flinke vertraging kan oplopen. De Nederlandse Provider kan je helpen met een interne netwerkscan (voor de LAN-omgeving), zodat je exact weet of de huidige IT-omgeving voldoende geschikt is voor VoIP. Daarnaast onderzoeken wij altijd of de huidig internetverbinding beschikt over voldoende bandbreedte voor VoIP en of het ISRA-punt nog voldoende capaciteit heeft voor eventuele uitbreiding. 4.  Het tijdstip van nummerporteringDe nummerportering is een cruciaal onderdeel in de migratie van ISDN naar VoIP. Voordat je aan de slag kunt gaan met de nieuwe VoIP-omgeving is het noodzakelijk dat de nummers worden omgezet (in vaktermen noemen we dat porteren) van de oude provider naar de nieuwe. Wanneer je de portering niet op het juist moment uitvoert of overlaat aan een telefonie leverancier die niet beschikt over de juiste tooling, loop je het risico dat je een dag niet bereikbaar bent. Bij De Nederlandse Provider loop je dat risico gelukkig niet. Wij hebben 100% controle over het porteringsproces en zijn aangesloten bij de COIN die zorgt voor een efficiënte samenwerking tussen Nederlandse providers. Bij portering is het soms nodig dat we even contact hebben met je oude provider. Dat is in het weekend of in de avond lastig. Daarom kiezen wij ervoor om de portering altijd ’s ochtends vroeg om 09:00 uur uit te voeren. Zo zorgen we ervoor dat je telefonie-omgeving altijd snel up-to-date is. 5. Overige ISDN lijnen vergetenBij een ISDN-lijn denk je misschien alleen aan telefonie en internet. Maar het kan zijn dat je nog andere technologie hebt die ook via ISDN verloopt. Bijvoorbeeld faxen, een pin-systeem, een alarmsysteem, een frankeermachine of zelfs een lift. Vergeet je die, dan kan dat uiteraard tot problemen leiden. De Nederlandse Provider heeft ontzettend veel ervaring met de migraties van ISDN naar VoIP. Samen met jou kijken we welke diensten je kunt behouden en wat we eventueel kunnen opzeggen. 6.  Ongeschikte toestellenGebruik je momenteel nog wat oudere analoge- of systeemtoestellen? Dan is de kans groot dat die niet geschikt zijn voor VoIP. Laat je hierover goed adviseren. Wij komen regelmatig bedrijven tegen die hier pas achteraf over zijn geadviseerd. Bij De Nederlandse Provider nemen we dit onderdeel vanzelfsprekend mee in de analyse. Wij bekijken of je toestellen geschikt zijn voor VoIP telefonie of dat je ze moet vervangen. ISDN omzettenInternetverbindingen zijn steeds sneller en stabieler geworden in de afgelopen jaren. Dat heeft de weg vrij gemaakt voor VoIP telefonie in Nederland. Ook andere diensten waarvoor traditionele telefoonlijnen werden gebruikt, zoals PIN en Alarm gaan nu snel en betrouwbaar via internet. VoIP heeft veel voordelen vergeleken met ISDN.Wil je weten hoe De Nederlandse Provider zorgeloos ISDN omzetten naar VoIP? Neem dan contact met ons op 088 030 9600 of plan een afspraak. Lees verderISDN stopt: 10 voordelen van VoIPISDN stopt: in 5 stappen van ISDN naar VoIPISDN stopt: VoIP is het alternatiefFactsheet ISDN en VoIPBattlecard ISDN vs VoIPHet misverstand tussen PSTN, POTS en ISDNWiki ISDNISDN stopt: interviewVoIPEinddatum ISDN en PSTN verschuiftWat is SIP Trunk en hoe werkt het?Hosted Telefonie PrijzenVoIP abonnement ZakelijkISDN Stopt: VoIP is het alternatiefMeer informatie over de VoIP abonnementen?Klik hierGerelateerde artikelenEinddatum ISDN en PSTN verschuift Twee jaar geleden maakte KPN bekend dat er per 1 september 2019 een einde zou komen aan de ISDN- en Lees meerISDN stopt: in 5 stappen van ISDN naar VoIP Heb je meegekregen dat ISDN stopt? Vanaf september 2019 is het onherroepelijk afgelopen met ISDN. Deze traditionele manier van telefoneren Lees meerISDN Stopt: wat is het verschil tussen PSTN, POTS en ISDN? Dat KPN stopt met de dienst ISDN (in de volksmond ook wel traditionele telefonie) zal niemand ontgaan zijn. De termen Lees meer
ISDN omzetten: 6 dingen die je fout kunt doenISDN stopt in 2019. Daarom is het slim om nu al na te denken over een alternatief. De Nederlandse Provider heeft al jaren ervaring met de migratie van ISDN naar VoIP. Met de juiste technische ondersteuning kun je snel en gemakkelijk overstappen. Echter zijn er ook een aantal fouten die we regelmatig voorbij zien komen. We delen graag onze ervaring zodat je de zes valkuilen bij het ISDN omzetten naar VoIP kunt voorkomen. ISDN was zo’n 20 jaar geleden een gloednieuwe technologie. Het zorgde ervoor dat bedrijven tegelijkertijd konden bellen en internetten. Dat is nu de gewoonste zaak van de wereld en ISDN is inmiddels steeds minder in gebruik. Met Voice over IP (VoIP), ofwel bellen via internet, is er een beter en goedkoper alternatief beschikbaar. Doordat steeds meer mensen ISDN omzetten naar VoIP bellen, wordt het voor KPN te duur om ISDN te onderhouden. Daarom hebben ze besloten dat ISDN stopt in 2019. Wil je soepel overstappen van ISDN naar VoIP Zakelijk? Let dan goed op onderstaande 6 valkuilen. InhoudsopgaveISDN omzetten, maar abonnement niet te vroeg opzeggenGeen goed nummerplanGeen netwerkcontrole uitgevoerdHet tijdstip van nummerporteringOverige ISDN lijnen vergetenOngeschikte toestellen 1.  ISDN omzetten maar abonnement niet te vroeg opzeggenBereikbaarheid is voor je organisatie van groot belang. Je moet er niet aan denken dat je tijdelijk niet of slecht bereikbaar bent. Ook geen fijn scenario; als al je telefoonnummers veranderen en jouw bedrijf ineens niet meer te bereiken is. Om te zorgen dat je geen minuut onbereikbaar bent en je telefoonnummers kunt behouden, is het belangrijk dat je op het juiste moment je oude contracten opzegt. Wij hebben jaren ervaring op dit gebied en zorgen er in overleg met jou voor dat het opzeggen op het juiste moment gebeurt en de overstap geruisloos verloopt. Tip: zorg ervoor dat je het contract niet voor of tijdens de migratie opzegt. 2.  Geen goed nummerplanJe klanten willen steeds sneller worden geholpen en zo min mogelijk worden doorgeschakeld. Bedrijven streven er naar om ieder telefoontje zo efficiënt mogelijk af te handelen, door te zorgen dat alle collega’s en afdelingen goed bereikbaar zijn. Toch zien we regelmatig bedrijven die hun nummerplan niet op orde hebben. In de praktijk ontstaat er dan een situatie dat de oplevering van de nieuwe VoIP-telefooncentrale niet de gewenste bereikbaarheid oplevert. En in sommige gevallen de collega’s of afdelingen helemaal niet meer bereikbaar zijn. Bij De Nederlandse Provider hoef je je daar geen zorgen over te maken. Wij regelen het voor je. Twijfel je of jouw nummerplan goed is opgesteld? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag. Let op: Het is belangrijk dat je je bestaande of nieuwe nummerplan goed in kaart hebt gebracht voordat je de overstap naar VoIP maakt. 3.  Geen netwerkcontrole uitgevoerdAls je niet goed naar de netwerkaansluitingen (ISRA-punt) of interne LAN-omgeving binnen je bedrijf laat kijken, kun je later flink in de problemen komen. Vaak komen bedrijven er achter dat de interne netwerkinfrastructuur niet voldoende op orde is. Of dat er niet voldoende capaciteit beschikbaar is op het ISRA-punt. In die gevallen zien we dat de oplevering van de nieuwe VoIP-omgeving een flinke vertraging kan oplopen. De Nederlandse Provider kan je helpen met een interne netwerkscan (voor de LAN-omgeving), zodat je exact weet of de huidige IT-omgeving voldoende geschikt is voor VoIP. Daarnaast onderzoeken wij altijd of de huidig internetverbinding beschikt over voldoende bandbreedte voor VoIP en of het ISRA-punt nog voldoende capaciteit heeft voor eventuele uitbreiding. 4.  Het tijdstip van nummerporteringDe nummerportering is een cruciaal onderdeel in de migratie van ISDN naar VoIP. Voordat je aan de slag kunt gaan met de nieuwe VoIP-omgeving is het noodzakelijk dat de nummers worden omgezet (in vaktermen noemen we dat porteren) van de oude provider naar de nieuwe. Wanneer je de portering niet op het juist moment uitvoert of overlaat aan een telefonie leverancier die niet beschikt over de juiste tooling, loop je het risico dat je een dag niet bereikbaar bent. Bij De Nederlandse Provider loop je dat risico gelukkig niet. Wij hebben 100% controle over het porteringsproces en zijn aangesloten bij de COIN die zorgt voor een efficiënte samenwerking tussen Nederlandse providers. Bij portering is het soms nodig dat we even contact hebben met je oude provider. Dat is in het weekend of in de avond lastig. Daarom kiezen wij ervoor om de portering altijd ’s ochtends vroeg om 09:00 uur uit te voeren. Zo zorgen we ervoor dat je telefonie-omgeving altijd snel up-to-date is. 5. Overige ISDN lijnen vergetenBij een ISDN-lijn denk je misschien alleen aan telefonie en internet. Maar het kan zijn dat je nog andere technologie hebt die ook via ISDN verloopt. Bijvoorbeeld faxen, een pin-systeem, een alarmsysteem, een frankeermachine of zelfs een lift. Vergeet je die, dan kan dat uiteraard tot problemen leiden. De Nederlandse Provider heeft ontzettend veel ervaring met de migraties van ISDN naar VoIP. Samen met jou kijken we welke diensten je kunt behouden en wat we eventueel kunnen opzeggen. 6.  Ongeschikte toestellenGebruik je momenteel nog wat oudere analoge- of systeemtoestellen? Dan is de kans groot dat die niet geschikt zijn voor VoIP. Laat je hierover goed adviseren. Wij komen regelmatig bedrijven tegen die hier pas achteraf over zijn geadviseerd. Bij De Nederlandse Provider nemen we dit onderdeel vanzelfsprekend mee in de analyse. Wij bekijken of je toestellen geschikt zijn voor VoIP telefonie of dat je ze moet vervangen. ISDN omzettenInternetverbindingen zijn steeds sneller en stabieler geworden in de afgelopen jaren. Dat heeft de weg vrij gemaakt voor VoIP telefonie in Nederland. Ook andere diensten waarvoor traditionele telefoonlijnen werden gebruikt, zoals PIN en Alarm gaan nu snel en betrouwbaar via internet. VoIP heeft veel voordelen vergeleken met ISDN.Wil je weten hoe De Nederlandse Provider zorgeloos ISDN omzetten naar VoIP? Neem dan contact met ons op 088 030 9600 of plan een afspraak. Lees verderISDN stopt: 10 voordelen van VoIPISDN stopt: in 5 stappen van ISDN naar VoIPISDN stopt: VoIP is het alternatiefFactsheet ISDN en VoIPBattlecard ISDN vs VoIPHet misverstand tussen PSTN, POTS en ISDNWiki ISDNISDN stopt: interviewVoIPEinddatum ISDN en PSTN verschuiftWat is SIP Trunk en hoe werkt het?Hosted Telefonie PrijzenVoIP abonnement ZakelijkISDN Stopt: VoIP is het alternatief
Einddatum ISDN en PSTN verschuift Twee jaar geleden maakte KPN bekend dat er per 1 september 2019 een einde zou komen aan de ISDN- en Lees meer
ISDN stopt: in 5 stappen van ISDN naar VoIP Heb je meegekregen dat ISDN stopt? Vanaf september 2019 is het onherroepelijk afgelopen met ISDN. Deze traditionele manier van telefoneren Lees meer
ISDN Stopt: wat is het verschil tussen PSTN, POTS en ISDN? Dat KPN stopt met de dienst ISDN (in de volksmond ook wel traditionele telefonie) zal niemand ontgaan zijn. De termen Lees meer