Start je gratis maand.We gaan zorgen dat je verliefd wordt op De Nederlandse Provider.Meer informatieHome » Kennisbank » ISDN stopt: 10 voordelen van VoIPISDN stopt: 10 voordelen van VoIPDigitale telefonie deed eind jaren ’90 zijn intrede met ISDN. Dit veroorzaakte een revolutie in telecomland, want je kon vanaf één lijn tegelijkertijd bellen en internetten. Bedrijven stapten massaal over op ISDN. Veel van die ISDN-lijnen zijn nog in gebruik. Maar niet lang meer, want ISDN stopt. Deze technologie wordt uitgefaseerd, omdat het te duur is in onderhoud. Vanaf 1 september 2019 betekent het einde ISDN voor verschillende vormen. Maak jij nu nog gebruik van ISDN? Dan is het slim om een plan van aanpak te maken voor de overstap naar Voice over IP (VoIP). Niet alleen omdat je actie moet nemen vóór ISDN stopt, maar simpelweg omdat VoIP bellen vandaag al voordelen oplevert. Hieronder zetten we deze voordelen op een rij.InhoudsopgaveLagere maandelijkse kostenGeen investering in telefooncentraleMeer functionaliteiten dan ISDNVast-mobiel-integratieIntegratie met CRM en ERPFlexibel en schaalbaar door de cloudAltijd up-to-date technologieMet VoIP helemaal klaar voor Het Nieuwe WerkenBeter beveiligd en hogere privacyBeter bereikbaar door VoIP1. Lagere maandelijkse kostenDe abonnementskosten en gesprekstarieven, zowel nationaal als internationaal, zijn bij VoIP telefonie lager dan bij ISDN. Bovendien kunnen vestigingen met internettelefonie onderling gratis bellen. En tot slot is het beheer van een VoIP-centrale veel minder werk dan het beheer van een traditionele telefooncentrale (PBX).2. Geen investering in telefooncentraleNaast lagere operationele kosten is ook de investering in internettelefonie erg laag. Wie VoIP uit de cloud afneemt, heeft helemaal geen investeringen meer voor de telefooncentrale. Die betaalt alleen een maandabonnement. Wie er voor kiest om nog een VoIP-centrale op kantoor te plaatsen, moet wel rekenen op een eenmalige investering. Die is in vergelijking met de aanschaf- en installatiekosten van ISDN heel laag. Vaak kan de bestaande internetverbinding prima gebruikt worden voor het VoIP-verkeer. Zo is er ook geen investeringen nodig voor de internetlijn.3. Meer functionaliteit dan ISDNZakelijk VoIP biedt veel meer mogelijkheden dan ISDN. Tot de functionaliteiten van internettelefonie behoren:Call center optiesReceptiefaciliteitGespreksopname en meeluisterenUitgebreide keuzemenu’sKoppeling naar Outlook, Skype for Business, CRM, ERPVast-mobiel-integratieHD Voice gesprekskwaliteit4. Vast mobiel integratieHosted VoIP biedt de mogelijkheid om mobiele telefonie en vaste telefonie volledig te integreren op één platform. Dit biedt diverse voordelen:Oproepen voor je vaste toestel op je mobiel laten binnen komenDe mogelijkheid om 2 mobiele nummers op 1 sim-kaart te activerenMet je mobiele telefoon met een vast geografisch nummer uitbellen.Alle functies van je vaste toestel komen beschikbaar op je mobiel. Denk aan doorverbinden, verkorte doorkiesnummers en een keuzemenu.Gesprekken tussen collega’s onderling zijn gratisEén voicemailbox voor alle nummers5. Integratie met CRM en ERPIn tegenstelling tot ISDN is VoIP eenvoudig te koppelen aan andere applicaties. Denk hierbij aan CRM, ERP, Outlook of Skype for Business. Wanneer je VoIP koppelt aan het CRM-pakket beschik je over ontzettend veel essentiële klantinformatie. Precies op het moment dat het belangrijk is. Een klant belt naar kantoor, en direct verschijnt de klantkaart op het beeldscherm. Ook uitgaand bellen kan met VoIP veel eenvoudiger. Je kan bijvoorbeeld een uitgaand telefoongesprek opzetten door op het telefoonnummer te klikken dat in het CRM-pakket, internet browser of e-mail staat. Deze mogelijkheden tot het verbeteren van klanttevredenheid en efficiency biedt ISDN niet.6. Flexibel en schaalbaar door de cloudWie gebruik maakt van ISDN zal grote aanpassingen moeten doen in zijn telefooncentrale als het aantal medewerkers groeit. En daalt het aantal medewerkers, dan kun je de gemaakte investeringen niet meer terugverdienen. En wat te denken van de hoge eenmalige investeringen die bedrijven moeten doen met DECT-telefoons voor seizoenarbeiders? Hoe anders is dat met VoIP, zeker wanneer je internettelefonie afneemt uit de cloud. Je kunt eenvoudig op- en afschalen en betaalt alleen voor wat je verbruikt. Met een vast-mobiel integratie biedt De Nederlandse Provider overigens een volwaardig alternatief voor DECT. Maar dan zonder te hoeven investeren.7. Altijd up-to-date technologieWie gebruikmaakt van internettelefonie uit de cloud, ook wel Cloud Telefonie, Hosted Voice of Hosted Telefonie genaamd, verzekert zich ervan dat hij altijd gebruik maakt van de laatste stand van de techniek. De VoIP-telefooncentrale is namelijk software en wordt automatisch geupdate als er nieuwe functionaliteiten beschikbaar zijn. Je hoeft dus niet meer te investeren in dure add-ons als je nieuwe features wilt, zoals bij ISDN het geval is.8. Met VoIP helemaal klaar voor Het Nieuwe WerkenSteeds meer bedrijven promoten flexwerken. Maak je nog gebruik van ISDN, dan is dat een crime, want als je thuiswerkt ben je niet op je vaste nummer bereikbaar. Met VoIP is dat wel het geval. Als je ook nog kiest voor de vast-mobiel integratie dan gaat je mobiele toestel ook over als iemand naar jouw vaste lijn belt.9. Beter beveiligd en hogere privacyVoIP is beter te beveiligen dan ISDN. Dat is een grote pre nu steeds meer criminaliteit via de telefoon plaatsvindt. ISDN-centrales worden tegenwoordig slecht onderhouden en hebben een achterdeurtje in de vorm van de DISA-functie (Direct Inward System Access). Via deze achterdeur kunnen criminelen eenvoudig de centrale inbreken om deze naar (buitenlandse) betaalnummers te laten bellen. Met soms tienduizenden euro’s aan schade.Met VoIP ben je bovendien beter voorbereid op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, de Europese naam is GDPR), die in mei 2018 van kracht wordt. Vanaf deze datum worden de privacyrechten uitgebreid en ligt er een hogere verantwoordelijkheid bij bedrijven.10. Betere bereikbaar door VoIPZoals gezegd zijn medewerkers altijd bereikbaar op hun vaste nummer, ook als ze thuiswerken of onderweg zijn. Als er een calamiteit is, zoals een internetstoring of stroomstoring, dan kunnen de vaste lijnen worden doorgeschakeld naar mobiel. En omdat VoIP software is, is het veel eenvoudiger een calamiteitenprotocol in te richten en eventueel weer aan te passen als dat nodig is.ISDN stopt, maak een migratieplan naar VoIPDe voordelen van VoIP zijn divers en de businesscase is snel gemaakt. Er is dus geen reden om te wachten met een overstap naar VoIP tot september 2019, als ISDN echt stopt. Op deze pagina vertellen we je meer over de twee mogelijkheden die je hebt voor internettelefonie. Namelijk de VoIP-telefooncentrale (bij jou op kantoor) aansluiten op een SIP-trunk. Of volledig internetbellen vanuit de cloud, ook wel Hosted VoIP.De Nederlandse Provider adviseert je graag vóór ISDN stopt over beide varianten van internettelefonie. We maken samen een migratieplan en zo kun je naadloos overstappen van ISDN naar VoIP. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende adviesgesprek. Bel ons op: 088 030 9600.Lees verderISDN stopt: VoIP is het alternatiefISDN stopt: in 5 stappen van ISDN naar VoIPISDN omzetten: 6 dingen die je fout kunt doenFactsheet ISDN en VoIPBattlecard ISDN vs VoIPHet misverstand tussen PSTN, POTS en ISDNWiki ISDNISDN stopt: interviewVoIPEinddatum ISDN en PSTN verschuiftWat is SIP Trunk en hoe werkt het?Meer informatie over de VoIP abonnementen?Klik hierGerelateerde artikelenVoIP VoIP is de nieuwste standaard als het gaat om bellen via het internet. Het gaat het nu nog populaire ISDN Lees meerEinddatum ISDN en PSTN verschuift Twee jaar geleden maakte KPN bekend dat er per 1 september 2019 een einde zou komen aan de ISDN- en Lees meerVoIP abonnement zakelijk Een VoIP abonnement op zakelijk vlak is de juiste keuze als je wilt besparen op je zakelijke telefonie. Die besparing Lees meer
ISDN stopt: 10 voordelen van VoIPDigitale telefonie deed eind jaren ’90 zijn intrede met ISDN. Dit veroorzaakte een revolutie in telecomland, want je kon vanaf één lijn tegelijkertijd bellen en internetten. Bedrijven stapten massaal over op ISDN. Veel van die ISDN-lijnen zijn nog in gebruik. Maar niet lang meer, want ISDN stopt. Deze technologie wordt uitgefaseerd, omdat het te duur is in onderhoud. Vanaf 1 september 2019 betekent het einde ISDN voor verschillende vormen. Maak jij nu nog gebruik van ISDN? Dan is het slim om een plan van aanpak te maken voor de overstap naar Voice over IP (VoIP). Niet alleen omdat je actie moet nemen vóór ISDN stopt, maar simpelweg omdat VoIP bellen vandaag al voordelen oplevert. Hieronder zetten we deze voordelen op een rij.InhoudsopgaveLagere maandelijkse kostenGeen investering in telefooncentraleMeer functionaliteiten dan ISDNVast-mobiel-integratieIntegratie met CRM en ERPFlexibel en schaalbaar door de cloudAltijd up-to-date technologieMet VoIP helemaal klaar voor Het Nieuwe WerkenBeter beveiligd en hogere privacyBeter bereikbaar door VoIP1. Lagere maandelijkse kostenDe abonnementskosten en gesprekstarieven, zowel nationaal als internationaal, zijn bij VoIP telefonie lager dan bij ISDN. Bovendien kunnen vestigingen met internettelefonie onderling gratis bellen. En tot slot is het beheer van een VoIP-centrale veel minder werk dan het beheer van een traditionele telefooncentrale (PBX).2. Geen investering in telefooncentraleNaast lagere operationele kosten is ook de investering in internettelefonie erg laag. Wie VoIP uit de cloud afneemt, heeft helemaal geen investeringen meer voor de telefooncentrale. Die betaalt alleen een maandabonnement. Wie er voor kiest om nog een VoIP-centrale op kantoor te plaatsen, moet wel rekenen op een eenmalige investering. Die is in vergelijking met de aanschaf- en installatiekosten van ISDN heel laag. Vaak kan de bestaande internetverbinding prima gebruikt worden voor het VoIP-verkeer. Zo is er ook geen investeringen nodig voor de internetlijn.3. Meer functionaliteit dan ISDNZakelijk VoIP biedt veel meer mogelijkheden dan ISDN. Tot de functionaliteiten van internettelefonie behoren:Call center optiesReceptiefaciliteitGespreksopname en meeluisterenUitgebreide keuzemenu’sKoppeling naar Outlook, Skype for Business, CRM, ERPVast-mobiel-integratieHD Voice gesprekskwaliteit4. Vast mobiel integratieHosted VoIP biedt de mogelijkheid om mobiele telefonie en vaste telefonie volledig te integreren op één platform. Dit biedt diverse voordelen:Oproepen voor je vaste toestel op je mobiel laten binnen komenDe mogelijkheid om 2 mobiele nummers op 1 sim-kaart te activerenMet je mobiele telefoon met een vast geografisch nummer uitbellen.Alle functies van je vaste toestel komen beschikbaar op je mobiel. Denk aan doorverbinden, verkorte doorkiesnummers en een keuzemenu.Gesprekken tussen collega’s onderling zijn gratisEén voicemailbox voor alle nummers5. Integratie met CRM en ERPIn tegenstelling tot ISDN is VoIP eenvoudig te koppelen aan andere applicaties. Denk hierbij aan CRM, ERP, Outlook of Skype for Business. Wanneer je VoIP koppelt aan het CRM-pakket beschik je over ontzettend veel essentiële klantinformatie. Precies op het moment dat het belangrijk is. Een klant belt naar kantoor, en direct verschijnt de klantkaart op het beeldscherm. Ook uitgaand bellen kan met VoIP veel eenvoudiger. Je kan bijvoorbeeld een uitgaand telefoongesprek opzetten door op het telefoonnummer te klikken dat in het CRM-pakket, internet browser of e-mail staat. Deze mogelijkheden tot het verbeteren van klanttevredenheid en efficiency biedt ISDN niet.6. Flexibel en schaalbaar door de cloudWie gebruik maakt van ISDN zal grote aanpassingen moeten doen in zijn telefooncentrale als het aantal medewerkers groeit. En daalt het aantal medewerkers, dan kun je de gemaakte investeringen niet meer terugverdienen. En wat te denken van de hoge eenmalige investeringen die bedrijven moeten doen met DECT-telefoons voor seizoenarbeiders? Hoe anders is dat met VoIP, zeker wanneer je internettelefonie afneemt uit de cloud. Je kunt eenvoudig op- en afschalen en betaalt alleen voor wat je verbruikt. Met een vast-mobiel integratie biedt De Nederlandse Provider overigens een volwaardig alternatief voor DECT. Maar dan zonder te hoeven investeren.7. Altijd up-to-date technologieWie gebruikmaakt van internettelefonie uit de cloud, ook wel Cloud Telefonie, Hosted Voice of Hosted Telefonie genaamd, verzekert zich ervan dat hij altijd gebruik maakt van de laatste stand van de techniek. De VoIP-telefooncentrale is namelijk software en wordt automatisch geupdate als er nieuwe functionaliteiten beschikbaar zijn. Je hoeft dus niet meer te investeren in dure add-ons als je nieuwe features wilt, zoals bij ISDN het geval is.8. Met VoIP helemaal klaar voor Het Nieuwe WerkenSteeds meer bedrijven promoten flexwerken. Maak je nog gebruik van ISDN, dan is dat een crime, want als je thuiswerkt ben je niet op je vaste nummer bereikbaar. Met VoIP is dat wel het geval. Als je ook nog kiest voor de vast-mobiel integratie dan gaat je mobiele toestel ook over als iemand naar jouw vaste lijn belt.9. Beter beveiligd en hogere privacyVoIP is beter te beveiligen dan ISDN. Dat is een grote pre nu steeds meer criminaliteit via de telefoon plaatsvindt. ISDN-centrales worden tegenwoordig slecht onderhouden en hebben een achterdeurtje in de vorm van de DISA-functie (Direct Inward System Access). Via deze achterdeur kunnen criminelen eenvoudig de centrale inbreken om deze naar (buitenlandse) betaalnummers te laten bellen. Met soms tienduizenden euro’s aan schade.Met VoIP ben je bovendien beter voorbereid op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, de Europese naam is GDPR), die in mei 2018 van kracht wordt. Vanaf deze datum worden de privacyrechten uitgebreid en ligt er een hogere verantwoordelijkheid bij bedrijven.10. Betere bereikbaar door VoIPZoals gezegd zijn medewerkers altijd bereikbaar op hun vaste nummer, ook als ze thuiswerken of onderweg zijn. Als er een calamiteit is, zoals een internetstoring of stroomstoring, dan kunnen de vaste lijnen worden doorgeschakeld naar mobiel. En omdat VoIP software is, is het veel eenvoudiger een calamiteitenprotocol in te richten en eventueel weer aan te passen als dat nodig is.ISDN stopt, maak een migratieplan naar VoIPDe voordelen van VoIP zijn divers en de businesscase is snel gemaakt. Er is dus geen reden om te wachten met een overstap naar VoIP tot september 2019, als ISDN echt stopt. Op deze pagina vertellen we je meer over de twee mogelijkheden die je hebt voor internettelefonie. Namelijk de VoIP-telefooncentrale (bij jou op kantoor) aansluiten op een SIP-trunk. Of volledig internetbellen vanuit de cloud, ook wel Hosted VoIP.De Nederlandse Provider adviseert je graag vóór ISDN stopt over beide varianten van internettelefonie. We maken samen een migratieplan en zo kun je naadloos overstappen van ISDN naar VoIP. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende adviesgesprek. Bel ons op: 088 030 9600.Lees verderISDN stopt: VoIP is het alternatiefISDN stopt: in 5 stappen van ISDN naar VoIPISDN omzetten: 6 dingen die je fout kunt doenFactsheet ISDN en VoIPBattlecard ISDN vs VoIPHet misverstand tussen PSTN, POTS en ISDNWiki ISDNISDN stopt: interviewVoIPEinddatum ISDN en PSTN verschuiftWat is SIP Trunk en hoe werkt het?
VoIP VoIP is de nieuwste standaard als het gaat om bellen via het internet. Het gaat het nu nog populaire ISDN Lees meer
Einddatum ISDN en PSTN verschuift Twee jaar geleden maakte KPN bekend dat er per 1 september 2019 een einde zou komen aan de ISDN- en Lees meer
VoIP abonnement zakelijk Een VoIP abonnement op zakelijk vlak is de juiste keuze als je wilt besparen op je zakelijke telefonie. Die besparing Lees meer