Start je gratis maand.We gaan zorgen dat je verliefd wordt op De Nederlandse Provider.Meer informatieHome » Kennisbank » ISDN stopt: interview met De Nederlandse ProviderISDN stopt: interview met De Nederlandse ProviderWat vindt De Nederlandse Provider van de uitfasering van ISDN?Wij vinden het een logisch gevolg dat ISDN stopt. De zakelijke markt zit middenin de omslag van traditioneel bellen via koperlijnen naar volledig plaats- en netwerk onafhankelijk bellen via VoIP. Dit is in een stroomversnelling gekomen met de opkomst van breedband internet in alle regio’s van Nederland: DSL, kabel en glasvezel. Zakelijk bellen kan daarom uitstekend als IP-dienst over het publieke internet lopen. Hoe is de kwaliteit van VoIP ten opzichte van ISDN?VoIP werd in de jaren ‘90 voor het eerst geïntroduceerd, als alternatief voor analoge telefonie en ISDN. In eerste instantie voornamelijk voor intern spraakverkeer binnen bedrijven. Daarna volgde rond 2005 de lancering van SIP trunks waarmee analoge- en ISDN-centrales aan het publieke internet verbonden konden worden en daarmee via VoIP konden bellen. In ruim tien jaar is VoIP bellen een enorm volwassen dienst geworden. Internetbellen is traditioneel bellen op alle vlakken voorbij gestreefd. Zowel in prijs als in stabiliteit en functionaliteit. Welke mogelijkheden biedt VoIP tegenwoordig?VoIP maakt het mogelijk om telefonie gewoon over het publieke internet te laten lopen. Bovendien kan bellen via internet makkelijk worden geïntegreerd met andere vormen van communicatie, zoals e-mail, instant messaging en webconferencing. Deze integratie heet ook wel Unified Communications. Integratie met CRM- en ERP-systemen zorgt ook voor een hogere efficiency. Tot slot is het eenvoudig om zowel vaste als mobiele telefonie te combineren, zodat het een integraal onderdeel is van het bedrijfsnetwerk. Onze klanten zijn de afgelopen twee jaar massaal overgestapt naar zakelijk VoIP. Er is letterlijk een verviervoudiging van het aantal VoIP-aansluitingen. Waarom bellen er in Nederland nog zoveel bedrijven via ISDN?ISDN is een stabiele dienst. In de jaren ’90 werd ISDN vooral populair bij bedrijven. De eerste prijsvechters voor CPS/WLR diende zich ook snel aan, waardoor bedrijven flink konden besparen op hun telefoniekosten. Wat tegenwoordig een rol speelt bij de keuze voor ISDN is dat veel bedrijven nog gebruik maken van een verouderde telefooncentrale. Ondernemers leven nog vaak met het idee ‘als het werkt, werkt het’. Verder liepen bepaalde regio’s in Nederland achter met de aanleg van snel internet. Bedrijven in deze regio’s hadden gewoonweg geen mogelijkheden voor VoIP telefonie. Dat is nagenoeg niet meer aan de orde, maar wel een rede dat bedrijven nog werken met de oude vertrouwde ISDN-techniek. Ook zien we dat traditionele sectoren, zoals zorg, overheid en transport, zich prettig voelen bij de vertrouwde ISDN-lijnen. Zakelijke telefonie: welke ontwikkelingen verwacht De Nederlandse Provider de komende 3 jaar?De sleutelwoorden zijn integratie en gebruiksgemak. We bieden bijvoorbeeld ‘FMC’ aan, de vast-mobiel-integratie. Hierbij hebben ondernemers via hun mobiele telefoon toegang tot alle diensten van hun PBX. Een andere interessante ontwikkeling is ‘Multi channel’. Door gebruik te maken van de nieuwste technieken kunnen we alle communicatievormen moeiteloos combineren. Met UC, zogenaamde Unified Communications, biedt De Nederlandse Provider een interface voor bellen, video, conference en messaging aan. En last but not least hebben wij een CTI, een koppeling tussen zakelijke telefonie en de bedrijfssoftware, zoals CRM en ERP systemen. Een belangrijke technologische ontwikkeling is ook de focus op online veiligheid en privacy. Welke trends ziet De Nederlandse Provider op dit moment in de markt? Er is een flinke daling in het aantal telefooncentrales op locatie bij de klant. Dat kan in sommige situaties nog steeds een heel goede keuze zijn, maar generiek zie je dat het aantal daalt. Bedrijven die in het verleden al geïnvesteerd hebben in een eigen telefooncentrale sluiten deze ISDN-centrale aan op een SIP-trunk waardoor deze verbonden is met het publieke internet. Zo kunnen de medewerkers bellen op basis van VoIP en gebruik maken van alle voordelen van VoIP. ISDN stopt: Hoe gaat de Nederlandse Provider helpen bij de migratie?De Nederlandse Provider maakt het voor de ondernemer zo eenvoudig mogelijk. Uit onze ervaring weten we dat ondernemers weinig tijd en zin hebben om naast de dagelijkse werkzaamheden zich in telecom en IT te verdiepen. Het omzetten van ISDN naar VoIP is ons specialisme en wij zorgen dit zo snel en makkelijk mogelijk is. In het kort gaat het als volgt; door middel van een telefonische inventarisatie maken we een offerte op maat. Bij akkoord gaan we direct aan de slag met een nummerplan en bereiden wij de telefooncentrale voor op de migratie. De klant hoeft alleen nog de oude abonnementen op te zeggen. Wij zorgen dat de migratie soepel verloopt en drinken daarna samen een kop koffie. We gaan pas weg als het geregeld is. Daar komt het op neer. Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.Meer informatie over de VoIP abonnementen?Klik hierGerelateerde artikelenVoIP VoIP is de nieuwste standaard als het gaat om bellen via het internet. Het gaat het nu nog populaire ISDN Lees meerWat is SIP Trunk en hoe werkt het? SIP Trunk is de nieuwste standaard als het gaat om telefoonverbindingen in telecomland. Het gaat het nu nog populaire ISDN Lees meerISDN Stopt: wat is het verschil tussen PSTN, POTS en ISDN? Dat KPN stopt met de dienst ISDN (in de volksmond ook wel traditionele telefonie) zal niemand ontgaan zijn. De termen Lees meer
ISDN stopt: interview met De Nederlandse ProviderWat vindt De Nederlandse Provider van de uitfasering van ISDN?Wij vinden het een logisch gevolg dat ISDN stopt. De zakelijke markt zit middenin de omslag van traditioneel bellen via koperlijnen naar volledig plaats- en netwerk onafhankelijk bellen via VoIP. Dit is in een stroomversnelling gekomen met de opkomst van breedband internet in alle regio’s van Nederland: DSL, kabel en glasvezel. Zakelijk bellen kan daarom uitstekend als IP-dienst over het publieke internet lopen. Hoe is de kwaliteit van VoIP ten opzichte van ISDN?VoIP werd in de jaren ‘90 voor het eerst geïntroduceerd, als alternatief voor analoge telefonie en ISDN. In eerste instantie voornamelijk voor intern spraakverkeer binnen bedrijven. Daarna volgde rond 2005 de lancering van SIP trunks waarmee analoge- en ISDN-centrales aan het publieke internet verbonden konden worden en daarmee via VoIP konden bellen. In ruim tien jaar is VoIP bellen een enorm volwassen dienst geworden. Internetbellen is traditioneel bellen op alle vlakken voorbij gestreefd. Zowel in prijs als in stabiliteit en functionaliteit. Welke mogelijkheden biedt VoIP tegenwoordig?VoIP maakt het mogelijk om telefonie gewoon over het publieke internet te laten lopen. Bovendien kan bellen via internet makkelijk worden geïntegreerd met andere vormen van communicatie, zoals e-mail, instant messaging en webconferencing. Deze integratie heet ook wel Unified Communications. Integratie met CRM- en ERP-systemen zorgt ook voor een hogere efficiency. Tot slot is het eenvoudig om zowel vaste als mobiele telefonie te combineren, zodat het een integraal onderdeel is van het bedrijfsnetwerk. Onze klanten zijn de afgelopen twee jaar massaal overgestapt naar zakelijk VoIP. Er is letterlijk een verviervoudiging van het aantal VoIP-aansluitingen. Waarom bellen er in Nederland nog zoveel bedrijven via ISDN?ISDN is een stabiele dienst. In de jaren ’90 werd ISDN vooral populair bij bedrijven. De eerste prijsvechters voor CPS/WLR diende zich ook snel aan, waardoor bedrijven flink konden besparen op hun telefoniekosten. Wat tegenwoordig een rol speelt bij de keuze voor ISDN is dat veel bedrijven nog gebruik maken van een verouderde telefooncentrale. Ondernemers leven nog vaak met het idee ‘als het werkt, werkt het’. Verder liepen bepaalde regio’s in Nederland achter met de aanleg van snel internet. Bedrijven in deze regio’s hadden gewoonweg geen mogelijkheden voor VoIP telefonie. Dat is nagenoeg niet meer aan de orde, maar wel een rede dat bedrijven nog werken met de oude vertrouwde ISDN-techniek. Ook zien we dat traditionele sectoren, zoals zorg, overheid en transport, zich prettig voelen bij de vertrouwde ISDN-lijnen. Zakelijke telefonie: welke ontwikkelingen verwacht De Nederlandse Provider de komende 3 jaar?De sleutelwoorden zijn integratie en gebruiksgemak. We bieden bijvoorbeeld ‘FMC’ aan, de vast-mobiel-integratie. Hierbij hebben ondernemers via hun mobiele telefoon toegang tot alle diensten van hun PBX. Een andere interessante ontwikkeling is ‘Multi channel’. Door gebruik te maken van de nieuwste technieken kunnen we alle communicatievormen moeiteloos combineren. Met UC, zogenaamde Unified Communications, biedt De Nederlandse Provider een interface voor bellen, video, conference en messaging aan. En last but not least hebben wij een CTI, een koppeling tussen zakelijke telefonie en de bedrijfssoftware, zoals CRM en ERP systemen. Een belangrijke technologische ontwikkeling is ook de focus op online veiligheid en privacy. Welke trends ziet De Nederlandse Provider op dit moment in de markt? Er is een flinke daling in het aantal telefooncentrales op locatie bij de klant. Dat kan in sommige situaties nog steeds een heel goede keuze zijn, maar generiek zie je dat het aantal daalt. Bedrijven die in het verleden al geïnvesteerd hebben in een eigen telefooncentrale sluiten deze ISDN-centrale aan op een SIP-trunk waardoor deze verbonden is met het publieke internet. Zo kunnen de medewerkers bellen op basis van VoIP en gebruik maken van alle voordelen van VoIP. ISDN stopt: Hoe gaat de Nederlandse Provider helpen bij de migratie?De Nederlandse Provider maakt het voor de ondernemer zo eenvoudig mogelijk. Uit onze ervaring weten we dat ondernemers weinig tijd en zin hebben om naast de dagelijkse werkzaamheden zich in telecom en IT te verdiepen. Het omzetten van ISDN naar VoIP is ons specialisme en wij zorgen dit zo snel en makkelijk mogelijk is. In het kort gaat het als volgt; door middel van een telefonische inventarisatie maken we een offerte op maat. Bij akkoord gaan we direct aan de slag met een nummerplan en bereiden wij de telefooncentrale voor op de migratie. De klant hoeft alleen nog de oude abonnementen op te zeggen. Wij zorgen dat de migratie soepel verloopt en drinken daarna samen een kop koffie. We gaan pas weg als het geregeld is. Daar komt het op neer. Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
VoIP VoIP is de nieuwste standaard als het gaat om bellen via het internet. Het gaat het nu nog populaire ISDN Lees meer
Wat is SIP Trunk en hoe werkt het? SIP Trunk is de nieuwste standaard als het gaat om telefoonverbindingen in telecomland. Het gaat het nu nog populaire ISDN Lees meer
ISDN Stopt: wat is het verschil tussen PSTN, POTS en ISDN? Dat KPN stopt met de dienst ISDN (in de volksmond ook wel traditionele telefonie) zal niemand ontgaan zijn. De termen Lees meer